Керамічна сантехніка

Керамічна сантехніка здатна не лише бездоганно виконувати свої прямі функції, але приносити естетичне задоволення. Позначимо основні моменти ринку сантехніки в Україні.
Сучасне житло цілком можна уявити без побутової техніки, меблів й інших елементів функціонування або інтер’єрного убрання на стадії ремонту або напередодні вселення мешканців. А ось без ванної кімнати з ванною, змішувачами, умивальником і туалету з унітазом уявити складно…

Ванна – це тільки частина начинки, не менш важливе місце займають умивальник, унітаз, біде і пісуар. Ці предмети належать до сантехнічної кераміки (сантехнічний фаянс), тому що традиційною сировиною для їх виготовлення є глина, що піддається випаленню і ряду технологічних процесів. Деякі з них є секретами виробників. Але головне не родзинки, а призначення. Серед проектантів-сантехніків існує висловлювання про те, що культура людини визначається кількістю води, що витрачається нею.
Якщо присутність в квартирі умивальника і унітазу обов’язкова, то біде і пісуар ще років десять тому не вписувалися в концепцію вітчизняного квартирного санвузла. По-друге, комплекси, що справно нав’язуються соціальною пропагандою, не допускали появи цих предметів у побуті простих смертних.
Сьогодні наші співвітчизники немало поїздили по закордону, надивилися на тамтешній побут і спосіб життя, зрозуміли, що до чого і для чого що потрібно. Необхідність в квартирі умивальника і унітазу не викликала ніяких сумнівів, але і біде, і пісуар вже стали невід’ємною частиною сантехніки, що встановлюється в будинку.
Традиційно на українському ринку представлена сантехніка як вітчизняних, так і імпортних виробників. Причому тут і продавці, і споживачі єдині в думці, що вітчизняна сантехнічна кераміка поки що відстає від імпортної і за якістю і за дизайном. Мотивом до її вибору залишається невисока ціна.
Провідними підприємствами України в цій галузі є Славутский комбінат БУДФАРФОР і АТ “Львівський керамічний завод”. Виробництво сантехніки – одна з небагатьох областей промисловості будівельних виробів, де протягом усього року реальні показники перевищують планові.
Доля вітчизняної продукції на ринку сантехніки займає близько 20%. Частину, що залишилася, заповнюють товари, вироблювані більш ніж в двадцяти країнах світу. Більшою мірою представлена продукція виробників з Чехії (JIКА), Польщі (KOLO і CERSANIT), Туреччини (KALE), Швеції (GUSTAVSBERG і IFO), Фінляндії (IDО), Німеччини (VILLEROY&BOCH, KERAMAG, DURAVIT, IDEAL STANDARD, GEBERIT, HANSA KEUCO), Іспанії (ROCA), Австрії (LAUFEN). Особливий вплив на сантехнічну моду чинять німецькі виробники.
Сантехнічну кераміку можна класифікувати з точки зору споживача, за ціновою ознакою. Умовно сантехфаянс можна розділити таким чином.
Сантехніка економ-класу. Ця група об’єднує товари, розраховані на споживача з невисокими прибутками. Вироби цього класу, навряд чи задовольняють які-небудь потреби споживача, за винятком фізіологічних. Переважно це товари вітчизняного виробництва.
Сантехніка класу “Стандарт”. Сантехніка, розрахована на покупця з середнім достатком. Позначити яку-небудь середню ціну неможливо, оскільки діапазон цін великий. Багато що залежить від розмірів і форми виробу. Прив’язку, на думку торговців, можна зробити хіба що до унітазу. Товари цього класу представляють на ринку чеські, польські, угорські, італійські, іспанські, австрійські виробники. Найширше представлена продукція від КОLO, JIКА, CERSANIT.
Сантехніка класу “Люкс”. Дорога сантехніка, проте, як правило, це базові комплекти. В основному представлені на ринку німецькими (VILLEROY&BOCH, KERAMAG, IDEAL STANDARD), шведськими (GUSTAVSBERG) і фінськими (IDO) виробниками.
Сантехніка класу “Ексклюзив”. Вироби створюються за індивідуальними ескізами і, як правило, одиничні. Доступні лише дуже спроможному клієнтові. Пропонують їх на ринку VILLEROY&BOCH, KERAMAG і DURAVIT. Про ціни на таку сантехніку можна не говорити, оскільки в даному випадку це не має значення – один предмет може коштувати тисячу і більше доларів.
За структурою ринку найбільший об’єм продажів серед сантехнічних товарів доводиться на унітази і умивальники. За деякими даними, вони займають приблизно 40% від загального об’єму продажів сантехніки. Біде і пісуари, хоча попит на них останнім часом значно зріс, займають нішу 5%. Більшість покупців цікавлять сантехніка “економ-класу” і класу “стандарт”. Доля цих виробів складає, за деякими оцінками, до 70% загального об’єму продажів сантехніки. Причому, інтерес до вітчизняних товарів спостерігається, в основному, з боку будівельних компаній, що зводять багатоповерхівки і що заповнюють ванні кімнати сантехнікою. Симпатії приватного споживача зміщені у бік товарів імпортного виробництва. Клієнт з середнім рівнем достатку тяжіє вже до базових комплектів, які виглядають як єдине ціле і гармонійно вписуються в будь-який простір.
Важко передбачити, який унітаз або умивальник буде в моді в найближчому сезоні. Для цього слід їхати в Німеччину або в Італію. Саме у цих країнах народжуються новинки. Але якщо німці віддають перевагу максимальному практицизму, то італійці наполегливо працюють в протилежному напрямі, захоплюючись складними формами. При цьому ніхто не забуває про бездоганну якість сантехніки. Практично кожна компанія-виробник сантехніки, має свою дизайн-студію, де з оглядкою на законодавців мод, створюють свої сантехнічні вироби.
Про новинки сантехніки можна дізнатися на спеціалізованих виставках, в ЗМІ або торговельних точках. Сьогодні в моді модерн і мінімалізм. Багато колекцій сантехніки дороги і індивідуальні.
Що стосується кольору сантехніки, то універсальність лідирує – більше 90% продажів доводяться на сантехніку білого кольору, який, поєднуються з будь-яким іншим. Високий інтерес покупців до матової сантехніки світлих тонів, м’якості, що створює відчуття тепла.
Мрією будь-якої хазяйки є сантехніка із спеціальним покриттям, суть якого в тому, що вода з поверхнею сантехнічного виробу практично не стикається, не залишає плям і слідів. Це дозволяє не витрачати час на стомливе чищення раковин і не купувати чистячі засоби.